måndag 25 februari 2013

(mån)dagen är din

Då och då dyker det upp klokheter på vägg som gör att jag faktiskt tänker till.

Här är ett sånt, Dagen är din. Vad bra. Kan det vara mer sant än så? Tänk att börja dagen med att bli påmind om det på morgonen. Dagen är din. Det är så man ska tänka såklart, inget "uuhh så var det måndag igen, en hel lång vecka framför mig", utan gå rakryggad ut genom dörren och äg den här dagen (och alla dagar).

Fin måndag, den är din.

foto: Mokkasin, Illustration: Johanna Högväg





5 kommentarer:

  1. Absolut tänkvärt och så sant skrivet. Den ska jag komma ihåg:).

    Hoppas att (mån)dagen var din!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastiskt härlig blogg du har! Mysigt (men förstås mycket fix och trix) med en liten bebis nu. Och en stor tjej.
    Jag kommer tillbaka hit, även om inläggen blir färre. Det är ju av den bästa av anledningar : bebis ;)
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Klart att du ska härmas. Jag är så nöjd med min. Färgerna, motivet, allt. Sen har jag ju gått och sneglat på den länge. Konstigt med viss saker, inte ens dyr ändå har jag funderat så länge. Kan nu konstatera att det var helt onödigt.
    Älskar den - köp, köp!

    SvaraRadera
  4. Men åh vad fin, den har jag inte sett tidigare! Grattis till din lilla bebis.

    SvaraRadera