torsdag 6 december 2012

Torsdagstema: Advent



Jag gillar julen väldigt mycket. Fram till julafton håller jag pyntet nere, några adventstjärnor, lite hyacinter och sen är jag nöjd. Just innan julafton tar jag fram farmors porslinstomtar och annat ärvt pynt. Då spelar jag Det strålar en stjärna och Oh helga natt från raspiga gamla inspelningar med någon kyrkokör på högsta volym i köket och sjunger med för fulla muggar.


Oftast blir tiden fram till själva julen, adventstiden, tyvärr inte så mycket för reflektion, lugn och mys som den borde utan ett springande än hit och dit. Men när vi väl är där är allt under kontroll... eller?


6 kommentarer:

  1. Åh vad jag gillar din stake. Varifrån kommer den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte den i Hay-butiken i Köpenhamn, den finns i svart också. Men jag tror inte att det är en Hay... hmm...
      Jag hör av mig till dig i helgen, vår vecka har varit galen, så bokar vi in vagg-hämtning!:-)
      Kram!

      Radera
  2. Vi har samma ljusstake! Jag har funderat på hur jag ska göra den lite "julig" det där var en riktigt snygg idé Maria! Kram!

    SvaraRadera
  3. Så himla fina bilder! Åh vad fin den är i vitt - hej och hå upp på önskelistan :)

    SvaraRadera
  4. Så lugna och vackra bilder! Känns inte som man behöver fixa så mycket pynt när naturen pyntat sig så fint utanför fönstren. Fortsätter gärna i samma "färgskala" inomhus.

    SvaraRadera
  5. hej!
    jag kikade just igenom reportaget från Plaza, så fint det var! Kul att se! Hihi, har du sett mitt trendelit-tipsande ; ) Vågar knappt läsa igenom det själv...
    kram
    Ylva

    SvaraRadera