tisdag 4 december 2012

Svart kök


Vårt nya hus är en total byggarbetsplats. I dag får köket nya luckor. Vi valde att ha kvar stommarna och byta luckor samt annat smått och gott. Eftersom vi lever under en viss tidspress, flytten går veckan efter nyår och i slutet av januari beräknas storken flyga förbi, så har vi (jag) fått ta det lite lugnt med designidéerna. Länge valde jag mellan svarta och vita luckor. Så blev det vitt för att köra säkert. Men så i dag visar Ulrika på Seventeen Doors bilder från en restaurang med just svarta skåpsluckor och vitt kakel och då kom ångern.
Sen gick jag igenom inspirationsmappen och hittade de här gamla bilderna och då blev det inte mycket bättre. Detta kök är bara så pang på. Enkelt, modernt med respekt mot den äldre byggnadsstilen och samtidigt personligt.

Svart borde det ha varit.

Foton: Alvhem Mäkleri




2 kommentarer:

  1. Tror de där luckorna är riktigt mörkt grå, inte svarta. Men jag håller med, det är fantastiskt fint.
    I somras var vi hemma hos vänner som har det mest fantastiska äldre hus jag skådat! De hade mörkt mörkt grå luckor i köket, som annars var ljust och med vita väggar och kakel. Så vill jag också ha det!
    Hälsningar från Madrid

    SvaraRadera
  2. wow..what a beautiful built-in cupboard.. .ti

    SvaraRadera