onsdag 27 juni 2012

Middag i solnedgång

Jag vet inte hur ni känner, men saknas det inte lite varma sommarkvällar än så länge? Sådana när man sitter kring ett bord i trädgården, pratar och äter, länge länge... Hos Miss Moss hittade jag de här fantastiska bilderna av Gabriela Herman från Beetlebung Farm där ägarna ställer till med stormiddagar i växthuset. Maten består av det som de själva odlar på farmen. Och ljuset, ja det är ju exakt så där det ska vara. Eller hur?









Jag älskar bilderna och jag skulle vilja vara där, gå runt, lagom skönt avslappnad med fräknar och lite skit under naglarna och fräsa på några rödbetor som jag serverar till vänner och vänners vänner i solnedgångens ljus. Men tillbaka till verkligheten, nu ska jag rensa bordet från den halvuppätna middagen och sedan dammsuga mig igenom övervåningen efter dagens anfall av sågdamm från snickarna som sågat golvsocklar och dörrar och gud vet vad...






Foto: Gabriela Herman

J

3 kommentarer:

  1. Men så fina bilder! Vilken inspiration! Vi är på Gotland några veckor och faktiskt har vi rätt så bra väder här. Så vi sitter ute och grillar och somrar oss riktigt mycket. Men visst, de där koftorna och filtarna runt oss kunde vi varit utan....

    SvaraRadera
  2. Ja, man har inte alls kunnat njuta av de ljusa sommarkvällarna och det känns så trist. Hoppas det vänder snart. Superhärliga bilder. Att skörda eget till middagen är det bästa!

    SvaraRadera
  3. Jag hade gärna hängt där också i solnedgången. Idag har vi liite, liite sol här nere i skåneland och då blir man så glad. Skördade 3 rädisor ur mitt land i morse, kanske inget man bjuder in vännerna på utan lite mer sådär jag-skyndar-mig-att-äta-upp-så-behöver-jag-inte-bjuda och goda var dom. Men vem vet skördefesten kanske kommer så småningom!

    SvaraRadera