torsdag 3 maj 2012

Teppee-time?

Via Vosges Paris hittade jag tipset om butiken Sukha Amsterdam. Butiken är så snyggt inredd, här kommer verkligen ett bevis på att en vit bas inte behöver betyda färglöst och trist. Färgkoordinerade hängare av grenar och en fin mix med gamla vintagemöbler. Högt i tak och stora ytor. Amsterdam nästa!

Och sen tippeen. Det såldes några teppee (-s, -ar ?) på Lauritz för några månader sedan som jag blev alldeles till mig över. Jag såg hur mysigt det skulle vara att ha en på ängen i Ängelsberg. Förmodligen var det min inre indian som talade, när andra var prinsessor som små, var jag indian. Förslaget om teppee landade inte riktigt så bra. Men nu ångrar jag att jag inte trotsade opinionen och slog till.






I found this beautiful shop in Amsterdam via Vosges Paris. Sukha Amsterdam, a light spacious interior that proves that white walls and furniture does not necessarily mean colorless. Combined with color co-ordinated clothes rails made by wood branches and vintage furniture it's crispy and beautiful.

And the teppee, wow! I recently almost bought a teppee on Scandinavian design autioneer Lauritz. Seeing it would be great at our summer cottage in Ängelsberg. But oh no, my family thought not so... Now I really regret not getting that teppee.





All pictures copyright Jeltje Janmaat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar