tisdag 1 maj 2012

I väntans tider

Vi har byggt en lekstuga som ska målas i dag. Vit på dotterns order, med grön dörr. Det blir toppen. Och vilket väder. Och vilken cykelfest vi var på lördags, nya roliga bekantskaper till varje rätt och en rejäl efterfest med dans avslutade en lång kväll. Söndagen var lite skrynklig.

Bloggen blev lite tyst över helgen, speciellt sedan jag upptäckte att jag använt upp allt mitt bildutrymme. Herregud, har jag använt så mycket?  Det är bara att köpa mer!

foton: Hay
Jag går och väntar på ett nytt matbord. Efter att ha dividerat åt höger och vänster om att köpa benbockar från Hay och själv tillverka en bordsskiva för att hålla priset nere slutade det med ett helköp. Jag har länge länge velat ha ett Loop Stand Table från Hay. Det funkar även storleksmässigt bättre i vårt matrum än gamla trotjänaren Norden från Ikea. Jag började reta mig på Nordens kraftiga ben och det faktum att bordet var för stort. Nu blir det 200 x 92 cm och det kommer att bli strålande.

Samtidigt känns det så tydligt att tiden då man fokuserar mer på uterum än inomhus är här, det får blir lite stökigt inne, lite skräpigt på golvet och så. Det är ju ute man vill vara.

Time for outdoor living, even though I am waiting for a delivery of my new Loop Stand Table from Hay. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar