tisdag 20 mars 2012

Lite mera disco tack.

Längst upp på min vill ha-lista just nu ligger en blank glob i form av Mirror Ball av Tom Dixon. Tom Dixons kopparlampa har ju varit mångas favorit och sitter i taket på flera kompisars hem. Men för mig finns det bara spegel bollen. Krispig och skimrande, lite mera disco helt enkelt, så nära disco jag kommer för tillfället... tills dess att jag har sparat ihop ligger vår lilla mini-discokula och symboliserar mitt ha-begär.

On top of my "must-have-list" is Mirror Ball by Tom Dixon. I love that crispy, shiny globe. As close as I get to dancing floors at the moment, this is the lamp I need for our living room. 

foto: Petra Bindel

foto: Mary made this.

foto: Alvhem Mäkleri

foto: Designer Lights

3 kommentarer:

  1. Eller hur!! Jag är också sugen på en sån. Vilka härliga inspirerande bilder. Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. den va jättesnygg. I rätt miljö, hemma hos mig hade den sett jättekonstig ut ;) Önskar dig en fin kväll o tack för rolig läsning

    SvaraRadera
  3. Det här är min lampa big time. Älskar Tom Dixons disco lampor. Har alltid gjort och väntar bara på att hitta rätt ställe att ha den på. Så fin.

    Men du; inte har du väl rosenflocka inne nu? Kan man köpa det nu? Var? Jag älskar mina fina älskade blommor från landet. Kanske en av mina favoriter. Så rosa & så vackert fluffig.

    Sor kram. Ulrika / lilla.u

    SvaraRadera