måndag 20 februari 2012

Hemma hos Jessica Folcker

I senaste Residence som trillade ned i brevlådan innan helgen finns Jessica Folckers helt fantastiska hem stylat av Myrica Bergqvist. Hur snyggt, innovativt och färgstarkt som helst. Det där blåa golvet är helt fantastiskt och det coola köket, som Jessicas man har ritat.

Äsch, nu släpar jag min förkylda kropp till köket för en kopp te och drömmer om blåmålade golv. Hur tror ni ett förslag för det landar efter den senaste helgens slit med att måla pärlspont i trappan som är 5 meter högt i tak, utan stege?

Och nu såg jag att jag har missat köksbilden. Jag får skylla på febern... Här är den i varje fall.







Foto: Carl Dahlstedt/ Residence via Myrica Bergqvist

This beautiful house is the home of artist Jessica Folcker and her husband. All from the latest issue of Residence Magazine.

9 kommentarer:

  1. Ååå jag är så himla sugen på reportaget att jag jagade runt halva stan igår och idag i jakt på senaste numret. Men utan att lyckas. Imorgon jäklar! Får väl uppdatera min prenumerationslista. Synd man inte kan ha alla tidningar direkt hem i brevlådan.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jag älskade hennes våning i stan som var med i nån tidning för några år sen, och det här ser ju lika lovande ut. Måste fixa tidningen imorgon, jag också då..
      Krya på dig!
      Kram

      Radera
    2. Hoppas du mår bättre.. Hoppas det är ok att jag lånar en bild på din nya fina vagn i köket, säg till annars! kram Ulrika

      Radera
  2. Jag älskar fönsterpartiet i vardagsrummet! Och den gråblå färgskalan. Golvet blir verkligen helt "flytande"!

    Krya på din kropp!

    Kram,
    A

    SvaraRadera
  3. Jag började tro att jag var en robot ett tag...och nu när det äntligen publicerades hamnade det som ett svar till någon annans inlägg, nytt för mig ...scusa!

    SvaraRadera
  4. Mmm, galet fint! Och serveringsvagn har hon såklart, men den bilden var inte med i tidningen. (Den liknar min vagn lite, fast min ställning är rundare i formen).
    Krya på dig! Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. fint,för den lite mer vågade :) Jag hade aldrig vågat göra nåt sånt.. Är nog lite mer traditionell i min färgval men kul att andra vågar :)

    SvaraRadera
  6. Så fint hemma hos dem. Har bläddrat i tidningen flera gånger nu för att få lite färginspiration från Jessicas hus.

    SvaraRadera
  7. Otroligt snyggt. Annorlunda. Mmmm. Mera färg är grejen alltså. :)

    SvaraRadera