torsdag 16 juni 2011

Äntligen kökssoffa

När jag var liten satt vi alltid på en liten kökssoffa på verandan på landet. När jag blev tonåring försvann den av okänd anledning ut i boden och ersattes av en större modell. Jag har i åratal, säkert hundra år, tjatat om att hyra ett släp och ta hem den. Nu har den drömmen besannats och här är den med provisorisk dyna. Nu är bara den stora frågan; vilken färg ska jag måla den i? Inte grått. Och inte vitt. Kom gärna med förslag!



För övrigt att dagen varit av den skrikiga sorten för familjens yngsta medlem. Detta går inte så bra ihop med mina, för tillfället, franska nerver. En sväng till min mammas lägenhet för att vattna blommor, hålla lite i mammas saker och lukta på hennes tröjor. Det blev som en matta av vemod och sorg lade sig över mig. Nu lägger sig lugnet. Lilla tittar på Sjörövarfabbe, Stora jobbar framför datorn och jag bloggar och tittar djupt i rosévinsglaset.

Mormor


6 kommentarer:

  1. Skål på dig! Vemodet kommer. Och vemodet går. Lämnar lite undan för undan. Var så säker.

    Knallturkos. Eller skitig turkos. Vilket som. Det är min röst. :)

    //Helena

    SvaraRadera
  2. Åh, jag har inte sett att din mamma gått bort...men kommer ihåg att du skrev om hur sjuk hon var...och tapper...och fin.

    Minnen är mäktiga saker, de goda minnena, det är de som lever! Det är härligt att du kan höra din mamma, att hon är med dig. Hålla och lukta är nog bra...

    Soffan är underbar! Jag röstar på blågrön, lite som din lampa fast smutsigt:)

    Allt gott till dig!

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig och fin soffa! Jag tycker du ska ha samma färg som lampan! Kommer att matcha fint då! :)
    Kram
    Lana

    SvaraRadera
  4. Ni har nog rätt! Hitta en ton som i lampan... med lite svart i... tack för hjälpen!
    Hoppas att ni har haft en bra helg!
    Kram
    M

    SvaraRadera
  5. Allt gott till dig! Vilka fina minnen du får bära med dig, soffan är alldeles underbar.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Jättesöt soffa! Jag röstar också för något som går ihop med den fina lampan, fast kanske något ljusare.. lite "mintigt". :)

    SvaraRadera