tisdag 19 april 2011

ljusslingor i träd

Jag har en nästan barnslig fascination för ljusslingor i träd. I går köpte jag en glödlampsslinga från Granit. Den som hängdes upp i ett äppleträd ovanför en sittgrupp. När vi tände belysningen hoppade jag av förtjusning. Jag vill sitta under ett lummigt träd med mjuk färgglad belysning och prata om livet en varm sommarnatt. I dag cyklar jag och köper färgglada glödlampor och när grönskan börjar slå ut ska jag visa hur det blev.

Här är min inspiration till den ultimata "hemliga trädgården kulörta lyktor mystik känslan". Passar på att puffa för fotokonstnären Astrid Kruse Jensen, jag drömmer om att äga ett av hennes verk.


Astrid Kruse Jensen: The Unreachable

The Dress Lamp Tree, England 2002 Tim Walker,
courtesy Michael Hoppen Contemporary


foto: Maxine Hadock

1 kommentar: